Фото без опису

ІНКЛЮЗІЯ В ШКОЛАХ - ЦЕ ВКЛЮЧЕННЯ БЕЗ ВИНЯТКУ

 

Слово «inclusion» означає включення, тобто передбачається розробка і використання рішень, що дозволяють кожній людині рівноправно брати участь у суспільному житті. Іншими словами, інклюзивна освіта - це такий процес виховання і навчання, при якому абсолютно ВСІ учні, незалежно від їх фізичних, інтелектуальних, психічних і інших особливостей, включені в загальну систему освіти і комфортно вчаться разом зі своїми однолітками без інвалідності.

 

Відмінності - це не погано, діти вчаться розуміти і приймати тих, хто на них не схожий.

 

Інклюзія - це коли школа в своїх планах не може не враховувати учнів з особливими потребами. Це має бути питання вибору дітей і батьків: чи захочуть вони брати участь в якомусь театральному фестивалі, олімпіади, конкурсі чи ні.

Адже інклюзія потрібна не тільки дітям з певними особливостями, а й звичайним школярам. Першим це необхідно тому, що вони можуть спілкуватися, грати, вчитися зі звичайними дітьми, тобто переймати модель поведінки в суспільстві. Їх однолітки поступово звикнуть до того, що потрібно бути терпимими і надавати допомогу один до одного. Так наше суспільство отримає людину з особливими потребами, але яка живе нормальним життям, і дітей, які навчаться толерантно ставляться до людей, які чимось відрізняються від інших.

 

Інклюзивна освіта відповідає соціальній моделі розуміння інвалідності, маючи на увазі гнучкість освітньої системи і можливість підлаштувати її під дитину, а не навпаки. Дуже важливо, щоб в школі вчилися різні діти: з інвалідністю та без. Діти з інвалідністю вчаться взаємодіяти в конкурентному середовищі, а діти без інвалідності зростають більш чуйними.

 

Інклюзивне навчання в школі - це двосторонній процес, і рівні умови навчання можливі лише в тому випадку, якщо сама дитина хоче вчитися і готова докладати для цього необхідні зусилля. Особливе місце тут відводиться батькам, які налаштовують дитину на рівні умови спілкування, пояснюючи правила поведінки і допомагаючи йому їх дотримуватися.

 

ДОРОГІ БАТЬКИ І ВЧИТЕЛІ!

 

Інклюзивний рух активно розвивається в Україні. Число дитячих садків, шкіл, різних секцій, які готові працювати з різними дітьми - збільшується. І, незважаючи на те, що нам ще дуже багато що належить зробити для розвитку інклюзії в Україні, у нас вже зараз є освітні установи, практикуючий інклюзивний підхід. Можна підібрати високоякісні товари для інклюзивного навчання.

Організація інклюзивного навчання вимагає наявності системи підтримки і ресурсів для вчителів. Вони повинні отримувати необхідні консультації та тренінги, що підвищують їх компетенцію в питаннях інклюзії. Школа повинна мати можливість надати будь-якому учневі не тільки можливість вільного пересування всередині шкільного простору, а й участі в рухливих іграх, що розвивають його моторику, зір інше. Для цього оснащується спеціальним обладнанням, наприклад, сенсорна кімната (для школи).

 

Процес розвитку загальної освіти має на увазі його доступність для всіх в плані пристосування до різних потреб всіх учнів. Інклюзивне обладнання для сучасної школи забезпечує доступ до освіти, як для учнів початкових класів, так і студентам з особливими потребами.

 

Інклюзивна освіта - це основа, завдяки якій люди з особливостями зможуть повноцінно брати участь в житті своїх локальних спільнот і уникнути бідності або їх експлуатації. Це найважливіша умова затребуваності людей з інвалідністю на ринку праці, а також їх повноцінної участі в суспільному житті.

 

Адже інклюзія - це включення без винятку.