Про застосування суспільно корисних робіт в КЗ «Турбота» Демидівської селищної ради
Про застосування суспільно корисних робіт в КЗ «Турбота» Демидівської селищної ради
27 вересня 2021 року проведено робочу зустріч за участю виконуючої обов’язки директора комунального закладу «Турбота» Демидівської селищної ради Оксаною Стецюк та тимчасово виконуючим обов’язки начальника Дубенського районного сектору № 1 філії Державної установи «Центр пробації» у Рівненській області Валентина Цимбалюка. В ході зустрічі обговорено порядок виконання адміністративного стягнення у вигляді суспільно корисних робіт. Законом України від 07.12.2017 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів» було введено новий вид адміністративного стягнення – суспільно корисні роботи. Відповідні зміни було внесено до Кодексу України про адміністративні правопорушення, зокрема визначено суть терміну «суспільно корисні роботи» та перелік суб’єктів, залучених до процесу впровадження суспільно корисних робіт. До таких суб’єктів віднесено і органи місцевого самоврядування. Відповідно до статті 31-1 КУпАП суспільно корисні роботи полягають у виконанні особою, яка вчинила адміністративне правопорушення, оплачуваних робіт, вид яких визначає орган місцевого самоврядування. Суспільно корисні роботи призначаються судами на строк від ста двадцяти до трьохсот шістдесяти годин і виконуються не більше восьми годин на добу, а неповнолітні – не більше двох годин на добу.
Виконання стягнення у вигляді суспільно корисних робіт здійснюється шляхом залучення порушників до суспільно корисної праці, вид якої визначається органом місцевого самоврядування. Виконання суспільно корисних робіт оплачується за виконану роботу. Оплата праці здійснюється погодинно за фактично відпрацьований час у розмірі, не меншому ніж встановлений законом мінімальний розмір оплати праці.
Адміністративним законодавством України передбачено, що на власника підприємства, установи, організації або уповноваженого ним органу за місцем виконання порушником суспільно корисних робіт покладається: погодження з органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує політику у сфері виконання кримінальних покарань, переліку об’єктів, на яких порушники виконують суспільно корисні роботи та види таких робіт; контроль за виконання порушниками призначеним їм робіт; своєчасне повідомлення органу центральної виконавчої влади про ухилення порушником від виконання суспільно корисних робіт; ведення обліку та інформування органу центральної виконавчої влади про кількість відпрацьованих порушником годин; нарахування плати порушнику за виконання суспільно корисних робіт та перерахування її на відповідний рахунок державної виконавчої служби для подальшого погашення заборгованості зі сплати аліментів.