Про протипожежний стан сільськогосподарських підприємств району та основні причини виникнення пожеж у весняно-літній пожежонебезпечний період

  • 267

Як показали перевірки, керівниками  сільськогосподарських підприємств  приймаються окремі заходи щодо організації та виконання приписів органів державного пожежного нагляду, спрямовані на покращення протипожежного стану об’єктів та недопущення виникнення пожеж. Посадові особи деяких сільськогосподарських підприємств  пройшли навчання за програмою пожежно-технічного мінімуму, щорічно господарствами проводиться технічне обслуговування наявних вогнегасників, розроблено інструкції про заходи пожежної безпеки, об’єкт забезпечено знаками пожежної безпеки.

Разом із цим, ряд керівників сільськогосподарських підприємств питанням забезпечення пожежної безпеки підпорядкованих господарств не приділяють належної уваги, у зв’язку з чим мають місце ряд протипожежних недоліків, які  характерні майже для всіх підприємств, а саме: об‘єкти  недостатньо забезпечені первинними засобами пожежогасіння (ФГ «Новий Тік»); не проводиться робота по обробці вогнезахисними розчинами дерев‘яних конструкцій горищ; жоден із зерноскладів сільськогосподарських підприємств на території району не обладнано автоматичною пожежною сигналізацією; в неналежному стані знаходиться пожежна техніка пожежно – сторожової охорони;  допускається зберігання  в зерноскладах разом із зерном, техніки та інших небезпечних в пожежному відношення матеріалів; експлуатуються несправні дільниці електромережі та не проведені заміри опору ізоляцій  внутрішньої електромережі приміщень зерноскладів;  не проводиться ремонт пристроїв блискавкозахисту;  не відремонтовані  пожежні водойми; не  поновлені знаки пожежної безпеки  та інше.

Демидівський РС Головного управління ДСНС України у Рівненській області інформує, що у зв’язку з настанням весняно-літнього пожежонебезпечного періоду збільшується кількість пожеж в екосистемах, основними причинами яких є неконтрольоване випалювання сухої трави, луків, пасовищ, ділянок із степовою, водно-болотяною, іншою природною рослинністю, а також необережне поводження з вогнем громадян під час відпочинку.

 В цілому за 2019 рік в області зареєстровано 1439 пожеж. Найбільша кількість пожеж протягом року виникала у березні – 173 пожежі (12% від загальної кількості пожеж), квітні – 235 пожеж (16,3%) та вересні – 145 (10%).

 

За 2019 рік в Демидівському районі  зареєстровано 33 пожежі проти 21 пожежі у 2018 р. .

Економічні втрати від пожеж склали 1696,5 тис. грн. (з них прямі матеріальні збитки становлять 748 тис. грн., а побічні – 948,308 тис. грн.

На пожежах загиблих та травмованих не було. Пожежами знищено та пошкоджено 18  будівель та споруд  проти 13 в 2018 році.

         Збільшення кількості пожеж в 2019 році у порівняні з аналогічним періодом 2019 року спостерігається в Демидівській селищній раді (ОТГ), а саме:

  • Хрінницький старостинський округ- 7 пожеж;
  • Вербенській старостинський округ- 5 пожежі;
  • Демидівській, Княгининський, Малівській старостинський округ- по 2 пожежі;

 

Із 33 пожеж у 2019 році обліковано 12 випадків загорання сухої рослинності на відкритій території, з яких 7 виникло лише протягом березня-квітня. Прикладом однієї із резонансних пожеж можна навести пожежу у великодню суботу 2018 року у с. Княгинене де під час спалювання сміття на несанкціонованому смітнику відбулося поширення вогню по чагарниках сухої рослинності у результаті чого знищено ангар для зберігання зерна площею 1800 м. кв. Будівля ангару з металевого каркасу, покритого рубероїдом, поверсі шифером. Всередині знаходилась сільськогосподарська техніка, комбайн, вантажний автомобіль із причепом, зерно. Збитки від пожежі завдані на мільйони  гривень.  

У зв’язку із зазначеним вище та з метою попередження пожеж, загибелі та травмування людей на них у пожежонебезпечний весняно-літній період

Пропоную:

заборони спалювання сухої трави і залишків рослинності на сільгоспугіддях, вздовж доріг, на територіях приватних садиб та очерету на водоймах;

ліквідації звалищ сміття, побутових і виробничих відходів у лісах, лісозахисних смугах, торфовищах і на прилеглих до них територіях;

очищення лісових масивів від захаращень, у першу чергу, тих, що прилягають до населених пунктів, у межах просік під повітряними лініями електропередач, газопроводів;

створення та оновлення мінералізованих смуг, протипожежних розривів, ремонту та будівництва джерел водопостачання;

проведення рекреаційного облаштування територій лісових масивів у місцях масового відпочинку населення;

введення на період високого та надзвичайно високого класів пожежної небезпеки тимчасових обмежень на відвідування населенням лісових масивів і в’їзду до них автотранспортних засобів;

проведення оцінки дій готовності органів управління та сил цивільного захисту лісогосподарських підприємств у разі виникнення надзвичайних ситуацій та заходів з їх ліквідації, пов’язаних із пожежами в природних екосистемах.

Прошу взяти до уваги, що відповідно до статті 77-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення випалювання стерні, луків, пасовищ, ділянок із степовою, водно-болотною та іншою природною рослинністю, рослинності або її залишків у смугах відводу автомобільних доріг і залізниць, а також опалого листя у парках, інших зелених насадженнях та газонах у населених пунктах без дозволу органів державного контролю у галузі охорони навколишнього середовища або порушення умов такого дозволу, а так само невжиття особою, яка одержала дозвіл на випалювання зазначеної рослинності або її залишків та опалого листя, заходів щодо своєчасного їх гасіння  тягне за собою адміністративну відповідальність.

 

 

Начальник Демидівського РС

 ГУ ДСНС України у  Рівненській області

                                                              Віктор Кісільчук