За десять місяців  2023 року суб’єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, сплатили до місцевих бюджетів Рівненської області 878,9 млн грн єдиного податку. Порівняно з аналогічним періодом 2022 року надходження цього платежу зросли на 135,3 млн гривень. Про це повідомив заступник начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Юрій Гурський.

Частка сплаченого податку приватними підприємцями від загальної суми надходжень єдиного податку становить 78 відсотків: за десять місяців цього року вони сплатили 689,7 млн грн цього платежу.

Відповідно юрособи – «спрощенці» перерахували до місцевих бюджетів 115,4 млн грн, а платники, які працюють у сільськогосподарському секторі (четверта група спрощеної системи оподаткування), сплатили 73,7  млн грн єдиного податку.

Юрій Гурський зауважив, що єдиний податок – один із важливих джерел наповнення місцевих скарбниць, до яких він зараховується у повному обсязі. Розуміючи важливість сплати податків, сумлінні представники малого та середнього бізнесу Рівненщини, які працюють на спрощеній системі оподаткування, щомісяця роблять свій фінансовий внесок у добробут територіальних громад.

 

Запитували-відповідаємо: чи застосовує ФОП – платник єдиного податку другої групи РРО або ПРРО при наданні побутових послуг (ремонт квартир, прибирання квартир тощо).

 

     Відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненням (далі - Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі - РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі - ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Згідно з п. 11 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій (далі - Перелік), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 року № 1336 (далі - Постанова № 1336), суб’єкти господарювання мають право проводити розрахунки без застосування  РРО та/або ПРРО з використанням розрахункових книжок (далі - РК) та книг обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) при наданні побутових послуг на території села, селища не залежно від організаційно-правової форми та системи оподаткування, в тому числі фізичним особам - підприємцям - платникам єдиного податку другої - четвертої груп.
     Пунктом 2 Постанови № 1336 встановлено, що для форм і умов проведення діяльності, визначених, зокрема, у п. 11 Переліку, граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій не встановлюється.

 Таким чином, при наданні побутових послуг на території села, селища (ремонт квартир, побутових машин, меблів, взуття, прибирання квартир, догляду за дітьми, фотографування, прання білизни тощо) фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку другої - четвертої груп не застосовують РРО та/або ПРРО, а використовують РК та КОРО.

Водночас, поза межами села, селища фізичним особам підприємцям - платникам єдиного податку другої - четвертої груп дозволено надавати побутові послуги та проводити розрахункові операції виключно з застосуванням РРО/ПРРО.

 

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись у ЗІР ДПС України.

 

Внутрішньо переміщені особи звільняються від сплати туристичного збору

Головне управління ДПС у Рівненській  області інформує, що  відповідно до п.п. 262.2.1 ст.262 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платниками туристичного збору є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, які прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної, міської ради про встановлення туристичного збору, та тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 цієї статті.

Згідно підпункту з) п.п.268.2.2. ст.268 ПКУ, платниками збору не можуть бути особи, взяті на облік як внутрішньо переміщені особи відповідно до Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", які тимчасово розміщуються у місцях проживання (ночівлі), визначених підпунктом 268.5.1 пункту 268.5 статті 268 ПКУ, а інформація про адресу таких місць зазначена в довідці про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи як адреса фактичного місця їх проживання/перебування.

З метою підтвердження звільнення від сплати туристичного збору, особа повинна надати податковому агенту копії відповідних документів, що підтверджують належність цієї особи до пільгової категорії, при цьому путівки або курсівки можуть бути в оригіналі.

Нагадуємо, що згідно з п.п. 268.6.1 п. 268.6 ст. 268 ПКУ, платники туристичного збору сплачують збір авансовим внеском перед тимчасовим розміщенням у місцях проживання (ночівлі) податковим агентам, які справляють збір за ставками, у місцях справляння збору та з дотриманням інших вимог, визначених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.