Несплата аліментів: корисна інформація для кожного.
Несплата аліментів:
корисна інформація для кожного
03,07,2018 було прийнято Закон України №2475-7Ш «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання». .Цим законодавчим актом внесені зміни в низку інших нормативно-правових актів, а саме: до Кодексу України про адміністративні правопорушення[1], до Закону України від 14.07.2015 № 595-/ІІІ «Про місцеві вибори»[2], до Закону України від 11.07.2002 № 93-ЇУ «Про статус депутатів місцевих рад»[3] тощо. Слід зазначити, що нововведення є цікавими та корисними для всіх (без виключення). Якщо хтось ще не встиг ознайомитися із Законом №2475, сьогодні ви отримаєте таку можливість. Нижче наведено основні зміни, інформація про які, сподіваємося, стане вам у нагоді.
Одразу нагадаємо, що Законом України від 07.12.2017 № 2234-УІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів» гл. 14 КпАП було доповнено новим на той час видом адміністративного правопорушення — несплата аліментів (йдеться про ст. 1831 «Несплата аліментів»). Крім іншого, було введено новий вид адміністративного стягнення за вчинення згаданого правопорушення — суспільно корисні роботи (щодо механізму втілення яких в життя й досі точаться суперечки). Минуло небагато часу, як знову внесено чергові зміни до КпАП: зокрема, оновлено редакцію як ст. 1831, так й інших, які стосуються суспільно корисних робіт, а також доповнено Кодекс іншими статтями.
Отже, що змінилося?
Повернемося до ст. 1831 КпАП. Суттєвих змін не відбулося: вона, як і раніше, передбачає адміністративну відповідальність за несплату аліментів. Щоправда, відтепер законодавець розмежував на категорії осіб, на яких не сплачено аліменти. Зокрема, маючи за мету в першу чергу захистити дітей з інвалідністю та дітей, які хворіють на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісне орфанне захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет І типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, або на утримання дитини, яка отримала тяжкі травми, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, було зменшено сукупний розмір заборгованості за несплату аліментів до трьох місяців для призначення суспільно корисних робіт.
Незалежно від категорії осіб, на яких не сплачено аліменти, що несплата аліментів на утримання дитини, одного із подружжя, батьків або інших членів сім’ї, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців із дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання, тягне за собою виконання суспільно корисних робіт на строк від ста двадцяти до двохсот сорока годин.
Крім іншого, раніше вказана стаття не передбачала відповідальності за повторне протягом року вчинення адміністративного правопорушення, пов’язаного з несплатою аліментів. Відтепер же неплатники за таку поведінку отримуватимуть адміністративне стягнення у виді суспільно корисних робіт на строк від двохсот сорока до трьохсот шістдесяти годин.
Під повторним вчиненням правопорушення розуміється невжиття особою заходів щодо сплати аліментів протягом двох місяців з дня відбуття адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт, призначеного з підстав, передбачених ст. 1831 КпАП.
Слід зазначити, що Законом № 2475 було виокремлено ще один вид адміністративного правопорушення, пов’язаного з відбуванням суспільно корисних робіт, а точніше, з їх ігноруванням — це ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт (КпАП доповнено ст. 1832).
Зазначеною нормою встановлено, що ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт тягне за собою адміністративний арешт строком до десяти діб.
Увага! Під ухиленням особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт слід розуміти неприбуття порушника до місця виконання суспільно корисних робіт (підприємства, установи, організації) протягом двох днів із дати, визначеної у направленні уповноваженою посадовою особою органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері виконання кримінальних покарань, без поважних причин, невихід на суспільно корисні роботи або відмову від виконання роботи, вид якої визначений підприємством, установою, організацією, більше двох разів протягом місяця без поважних причин, а також появу на робочому місці у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння.
Поважними причинами є хвороба особи та інші документально підтверджені обставини, що фактично позбавляють можливості порушника прибути для відпрацювання суспільно корисних робіт.
Вказана вище стаття заслуговує на особливу увагу, адже відповідно до ст. 3213 КпАП саме на власника підприємства, установи, організації або уповноваженого ним органу за місцем відбування порушником громадських робіт покладається: контроль за виконанням порушниками визначених для них робіт; своєчасне повідомлення органів, що відають виконанням цього виду стягнення, про ухилення порушника від відбування стягнення, ведення обліку та інформування органів, що відають виконанням цього стягнення, про кількість відпрацьованих порушником годин.
Ну і, завершуючи огляд «новинок» до КпАП, зазначимо, що ст. 3254 КпАП було викладено в новій редакції, яка відтепер передбачає, що у разі ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт вона підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.
Крім іншого, уточнено, що у разі злісного ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт вона підлягає притягненню до кримінальної відповідальності в порядку, встановленому законом.
Відповідно законодавець Кримінальний кодекс України доповнив ст. 3892 (Злісне ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт). Отже вказана стаття передбачає, що злісне ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт карається позбавленням волі на строк до двох років.
Увага! Під злісним ухиленням особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт для цілей цієї статті слід розуміти продовження ухилення від відбування суспільно корисних робіт особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності на підставі ст. 1832 КпАП, тобто неприбуття до місця виконання суспільно корисних робіт (підприємства, установи, організації) протягом двох днів із дати, визначеної у направленні уповноваженою посадовою особою уповноваженого органу з питань пробації без поважних причин, невихід на суспільно корисні роботи або відмову від виконання роботи, вид якої визначений підприємством, установою, організацією, більше двох разів протягом місяця без поважних причин, а також появу на робочому місці у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння.
Знову ж таки уточнено, що поважними причинами є хвороба та інші документально підтверджені обставини, що фактично позбавляють можливості порушника прибути для відпрацювання суспільно корисних робіт.
Одразу зазначимо, що зміни незначні, але цікаві. Отже, з прийняттям Закону № 2475 ч. 2 ст. 5 Закону № 93 було доповнено новим пунктом 3.
Що ж відтепер ми отримали? Нагадаємо, що ч. 2 ст. 5 вказаного законодавчого акта визначає перелік підстав дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради.
Отже, нині передбачається, що повноваження депутата місцевої ради можуть припинятися достроково також за рішенням відповідної ради у зв’язку:
- із набранням законної сили обвинувальним вироком суду, за яким його засуджено до покарання, не пов’язаного з позбавленням волі;
- з особистою заявою депутата місцевої ради про складення ним депутатських повноважень;
- із несплатою аліментів на утримання дитини, що призвела до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців із дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання
Про всяк випадок нагадаємо, що спори щодо дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради вирішуються судом (ч. З ст. 5 Закону № 93).
Зміни до Закону № 595
Закон № 2475 не оминув увагою і Закон № 595.
По-перше. Були внесені зміни до статей вказаного законодавчого акта, які регламентують умови реєстрації кандидатів відповідно: у депутати в багатомандатному виборчому окрузі; у депутати в одномандатному виборчому окрузі та на посаду сільського, селищного, міського голови, старости.
Отже, відтепер, перелік документів, який має подати особа з метою її реєстрації як кандидата чи то у депутати, чи то на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, доповнився ще одним документом — заявою про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців із дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання.
А ось тут майте на увазі: подається саме заява, а не якийсь інший документ. Ураховуючи зміст нової норми, можемо сказати, що така заява, скоріш за все, буде подаватися у довільній формі, лише зміст її має відповідати тому, який наведений вище. Таким чином виходить так, що особа бере на себе відповідальність за достовірність наведеної нею у такій довідці інформації стосовно відсутності чи наявності заборгованості за визначений період.
По-друге. Відповідне відображення інформації про наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів за визначений законодавцем період знайшло своє закріплення в статтях Закону № 595, які регламентують порядок реєстрації кандидатів, а саме в абз. 1 і 2 ч. 13 ст. 41, ч. 8 ст. 42, абз. 1 і 2 ч. 7 ст. 43.
Так, наприклад, відтепер абз. 1 і 2 ч. 7 ст. 43 Закону № 595 маємо у такій редакції:
«Міська територіальна виборча комісія після закінчення реєстрації, але не пізніш як за 21 день до дня голосування, передає Центральній виборчій комісії за формою та в порядку, встановленими Центральною виборчою комісією, відомості про реєстрацію кандидатів на посаду міського голови із зазначенням суб’єкта висування, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців із дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання, для розміщення цієї інформації на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії. Така інформація в електронному вигляді передається територіальною виборчою комісією відповідному органу ведення Державного реєстру виборців для невідкладного надсилання Центральній виборчій комісії.
Відомості про реєстрацію кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости із зазначенням суб’єкта висування, прізвища, власного імені (усіх власних імен), по батькові (за наявності), числа, місяця, року народження, відомостей про громадянство, освіту, партійність, посаду, місце роботи (заняття), місце проживання, наявність (відсутність) заборгованості зі сплати аліментів на утримання дитини, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за шість місяців із дня пред’явлення виконавчого документа до примусового виконання, кожного кандидата в депутати не пізніш як за 21 день до дня голосування оприлюднюються відповідною територіальною виборчою комісією у визначений нею спосіб».
[1] Далі за текстом — КпАП.
[2] Далі за текстом — Закон № 595.
[3] Далі за текстом — Закон № 93.
Несплата аліментів:
продовжуємо огляд законодавства
Зміни до Сімейного кодексу України (далі-СК).
Не оминув своєю увагою Закон України від 03.07.2018 № 2475-УІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання» (далі-№2475) і СК, який вже попередньо зазнавав змін, що було пов’язано з прийняттям законодавчих актів, предметом яких ставали питання аліментів. Так, нагадаємо, що одні з таких змін були внесені в цей Кодекс у зв’язку з прийняттям Закону України від 07.12.2017 № 2234-VII! «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів» (далі-№2234). Згаданим Законом свого часу були внесені зміни до от. 157 СК, яку, окрім іншого, було доповнено частиною п’ятою, та введено положення щодо надання довідок про наявність заборгованості зі сплати аліментів. Знову ж таки, Законом № 2475 було оновлено цю частину. Нагадаю, що одним й іншим законодавчими актами було за певних умов дозволено тому з батьків, з ким проживає дитина, самостійно вирішувати питання щодо тимчасового виїзду дитини за межі України з метою лікування, навчання дитини за кордоном, відпочинку тощо. Не будемо зупиняти на цьому увагу, а зосередимося більше на довідці про наявність заборгованості зі сплати аліментів, яку необхідно мати в деяких випадках у разі вирішення питання про тимчасовий виїзд дитини за межі України. Ця інформація не буде для вас зайвою, а навпаки, стане в нагоді, якщо необхідно буде пояснити певні процедурні моменти мешканцям громади.
Отже, абз. 2 ч. 5 от. 157 СК визначено, що довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів видається органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем у порядку, встановленому законом. Такий порядок визначений Законом України від 02.06.2016 № 1404-VIII «Про виконавче провадження» (далі-№1404), до якого також вносилися відповідні зміни як Законом № 2475, так і Законом № 2234.
Отже, ч. 13 ст. 71 Закону № 1404 передбачено, що довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів видається органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем на вимогу стягувана протягом трьох робочих днів у випадках, встановлених законом.
Увага! Визначено, що довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів дійсна протягом одного місяця з дня її видачі.
Також слід вказати, що Законом №2475 були внесені зміни до ч.1 ст. 186 СК:контроль за цільовим витрачанням аліментів здійснюється органом опіки та піклування у формі інспекційних відвідувань одержувача аліментів, порядок та періодичність здійснення яких визначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері усиновлення та захисту прав дітей. За заявою платника аліментів (крім тих, які мають заборгованість зі сплати аліментів) інспекційні відвідування одержувача аліментів здійснюються органом опіки та піклування позапланово, але не більше одного разу на три місяці.
Нагадаємо: ч. 2 ст. 186 СК передбачено, що у разі нецільового витрачання аліментів платник має право звернутися до суду з позовом про зменшення розміру аліментів або про внесення частини аліментів на особистий рахунок дитини у відділенні Державного ощадного банку України.
Тут знову ж таки не зайвим буде нагадати, що відповідно до ст. 179 СК аліменти, одержані на дитину, є власністю дитини.
Той із батьків або інших законних представників дитини, на ім’я якого виплачуються аліменти, розпоряджається аліментами виключно за цільовим призначенням в інтересах дитини.
Неповнолітня дитина має право брати участь у розпорядженні аліментами, одержаними на її утримання.
Неповнолітня дитина має право на самостійне одержання аліментів та розпорядження ними відповідно до Цивільного кодексу України.
І завершуючи огляд змін до СК, зазначимо, що Законом № 2475 також було внесено зміни до ст. 204 СК, частину першу якої було доповнено абзацом такого змісту: «Дочка, син звільняються судом від обов’язку утримувати матір, батька та обов’язку брати участь у додаткових витратах, якщо буде встановлено, що мати, батько не сплачували аліменти на утримання дитини, що призвело до виникнення заборгованості, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за три роки, і така заборгованість є непогашеною на момент прийняття судом рішення про визначення розміру аліментів на батьків».
Несплата аліментів: про наслідки
В цій статті ми завершимо огляд Закону України від
- № 2475-/1ІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення економічних передумов для посилення захисту права дитини на належне утримання». Цей законодавчий акт має бути цікавий ОМС не лише як суб'єктам, які наділені певними повноваженнями (а відповідно вони мають керуватися у своїй роботі нормами чинного законодавства), а й як органам, які можуть доносити інформацію до населення, що мешкає на території тієї чи іншої територіальної громади. На жаль, станом на сьогодні в нашій державі налічується багато боржників зі сплати аліментів, а тому не буде для вас зайвим оволодіти інформацію в частині наслідків, що настають для таких громадян, якщо вже вони потрапили у коло неплатників.
Забігаючи наперед, зазначу, що ці зміни, в більшості своїй, стосуються таких собі обмежень для боржників зі сплати аліментів. В той же час вони мають бути цікаві ОМС, оскільки частина з них безпосередньо пов’язана з тими повноваженнями, які закріплені за виконавчими органами рад. Отже, продовжимо.
Зміни до Закону України «Про дорожній рух»
Слід зазначити, що законодавець, прийнявши Закон № 2475, передбачив певні обмеження для власників транспортних засобів — боржників (в тому числі зі сплати аліментів). В чому вони полягають? Відтепер, якщо боржник (який внесений до Єдиного реєстру боржників) забажає здійснити перереєстрацію, зняття з обліку транспортного засобу з метою його відчуження, територіальні органи Міністерства внутрішніх справ України відмовлять йому у вчиненні реєстраційної дії. Більше того, передбачається, що про таке звернення ці органи мають не пізніше наступного робочого дня повідомити зазначений у Єдиному реєстрі боржників орган державної виконавчої служби або приватного виконавця із зазначенням відомостей про такий транспортний засіб. Відповідні зміни віднайшли своє закріплення в ст. 34 згаданого законодавчого акта.
Зміни до Закону України «Про нотаріат»
Наступний законодавчий акт, який зазнав змін, це Закон України від 02.09.1993 № 3425-ХІІ «Про нотаріат»[1]. Так, зокрема, ст. 8 вказаного Закону було доповнено новою частиною, яка передбачає, що надання нотаріусом в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України від 02.06.2016 № 1404-УІІІ «Про виконавче провадження»[2], інформації органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю не є порушенням нотаріальної таємниці.
Довідка
Абзацом першим ч. З ст. 9 Закону № 1404 визначено, що державні органи, ОМС, нотаріуси, інші суб'єкти при здійсненні ними владних управлінських функцій відповідно до законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень, у разі звернення особи за вчиненням певної дії щодо майна, що належить боржнику, який внесений до Єдиного реєстру боржників, зобов'язані не пізніше наступного робочого дня повідомити про це зазначений у Єдиному реєстрі боржників орган державної виконавчої служби або приватного виконавця із зазначенням відомостей про майно, щодо якого звернулася така особа.
Крім іншого, відтепер передбачається, що нотаріус або посадова особа, яка вчиняє нотаріальні дії, відмовляє у вчиненні нотаріальної дії, якщо особа, яка звернулася з проханням про вчинення нотаріальної дії щодо відчуження належного їй майна, внесена до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці. Відповідні зміни віднайшли своє закріплення в новому п. 81 ст. 49 Закону № 3425.
Зміни до Закону України «Про порядок виїзду з України і в'їзду в Україну громадян України»
Для загального інформування незайвим буде знати й про те, що ст. 6 Закону України від 21.01.1994 № 3857- XII «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України» з прийняттям Закону № 2475 було доповнено частиною шостою. Відтепер передбачається, що у разі накладення на громадянина адміністративного стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 7 ст. 184 КпАП, йому тимчасово обмежується право на виїзд з України з дитиною строком на один рік з дня накладення адміністративного стягнення, крім випадку, коли є нотаріально посвідчена згода на виїзд дитини другого з батьків.
Зміни до Закону України «Про банки і банківську діяльність»
Не оминув своєю увагою Закон № 2475 і Закон України від 07.12.2000 № 2121-111 «Про банки і банківську діяльність». Майте на увазі, що тепер у разі відкриття або закриття рахунку фізичної особи банк зобов'язаний ревірити наявність інформації про внесення такої особи до Єдиного реєстру боржників.
У разі відкриття рахунку на ім’я фізичної особи, внесеної до Єдиного реєстру боржників, у тому числі через відокремлені підрозділи банку, або закриття рахунку такою особою банк зобов’язаний у день відкриття або закриття рахунку повідомити про це зазначений у Єдиному реєстрі боржників орган державної виконавчої служби або приватного виконавця.
Увага! Порядок надання такої інформації та форма повідомлення встановлюються Національним банком України за погодженням з Міністерством юстиції України. Відповідні зміни віднайшли своє закріплення у ст. 621 зазначеного Закону.
Інші зміни до Закону № 1404
Вище ми вже частково торкнулися змін, які були внесені в Закон № 1404, зокрема, в тій їх частині, яка стосується додаткових обов’язків, які покладаються на ОМС при здійсненні ними владних управлінських функцій. Але це не всі зміни...
Окрім іншого, ст. 8 Закону № 1404 було доповнено новою частиною п’ятою, положеннями якої визначено, що автоматизована система виконавчого провадження забезпечує автоматизований арешт коштів боржника за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України за погодженням з Національним банком України.
Також, повертаючись до питання відкриття (закриття) рахунків, слід враховувати, що на банки покладено додаткові обов’язки. Відтепер банки у разі відкриття рахунку на ім’я фізичної особи, внесеної до Єдиного реєстру боржників, у тому числі через відокремлені підрозділи банку, або закриття рахунку такою особою зобов’язані у день відкриття або закриття рахунку повідомити про це зазначений у Єдиному реєстрі боржників орган державної виконавчої служби або приватного виконавця.
В свою чергу, виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня отримання повідомлення зобов’язаний прийняти рішення про накладення арешту на майно та (або) на кошти на рахунках боржника в банках у порядку, визначеному ст. 56 цього Закону, крім випадку, коли на таке майно арешт уже накладено з тих самих підстав.
Зміни до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»
Тепер декілька слів про повноваження ОМС в частині реєстрації речових прав на нерухоме майно. Державних реєстраторів відтепер зобов’язано надавати в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом № 1404, інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю (п. 91 ч. З ст. 10 Закону України від 01.07.2004 № 1952-ІУ). Зокрема, про це вже згадувалося вище, коли ми говорили про оновлену ч. З ст. 9 Закону № 1404.
Також відтепер передбачено, що у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо заявник звернувся із заявою про державну реєстрацію права власності щодо майна, що відповідно до поданих для такої реєстрації документів відчужено особою, яка на момент проведення такої реєстрації; внесена до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці. Відповідні зміни було закріплено в п. 12 ч. 1 ст. 24 згаданого законодавчого акта.
Зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань»
Не забуваймо, що ОМС також можуть здійснювати державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань. Тому доречно буде зазначити, що в Закон України від 15.05.2003 № 755-ІУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань»[3] також були внесені відповідні зміни, орієнтовані на застосування певних заходів до неплатників аліментів.
Отже, державного реєстратора також відтепер зобов’язано надавати в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом № 1404, інформацію органу державної виконавчої служби або приватному виконавцю (п. б1 ч. 2 ст. 6 Закону № 755).
Крім іншого (як і у випадку з державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно), передбачається, що державний реєстратор відмовляє у реєстрації, якщо заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов’язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи у зв’язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, подано щодо засновника (учасника), який на момент подання заяви внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів понад три місяці, крім випадку збільшення розміру такої частки. Відповідне положення віднайшло своє закріплення в новому п. З1 ч. 1 ст. 28 Закону № 755.
Наостанок...
Як бачите, Закон № 2475 зачепив цілу низку законодавчих актів, які регулюють більшу частину відносин, що виникають у нашому повсякденному житті: починаючи від реєстрації речових прав на нерухоме майно і завершуючи виїздом за кордон. Крім іншого, ним були охоплені й інші права громадян, які виникають (можуть виникнути) у разі набуття особою певного статусу (про них ми говорили в попередніх номерах нашого видання, коли згадували про кандидатів у депутати, на посаду сільського, селищного, міського голови тощо).
Так, зокрема, у пояснювальній записці до ще проекту Закону № 2475 зазначалось: «враховуючи те, що високо- посадовці, народні депутати та депутати місцевих рад мають відповідати підвищеним вимогам щодо їх моральних якостей, бути прикладом для інших громадян, зокрема, у питаннях виховання та утримання дітей, вважаємо за необхідне допускати до зайняття посад та участі у виборах лише тих осіб, які належним чином виконують обов’язки по утриманню своїх дітей».
Тож відтепер громадянин (який внесений до Єдиного реєстру боржників, зокрема, за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів за наявності заборгованості з відповідних платежів) має розуміти наслідки, які на нього чекають, якщо він звернеться до нотаріуса, державного реєстратора тощо