На Рівненщині до місцевих скарбниць спрямували майже 42 млн. грн. податку за нерухомість

  • 266

На Рівненщині до місцевих скарбниць спрямували майже 42 млн. грн. податку за нерухомість

На 57 відсотків більше, ніж у минулому році, отримали місцеві бюджети Рівненщини податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки протягом чотирьох місяців 2021 року, зокрема, місцеві громади отримали в розпорядження 41,8 мільйона гривень податку на нерухомість. Це на 57%, або на 15 млн. грн. більше проти аналогічного періоду минулого року. Про це повідомив начальник податкової служби області Віталій Чуй.

Переважну частину надходжень до бюджетів територіальних громад спрямували юридичні особи – власники нерухомості, що підлягає оподаткуванню. Зокрема, 37 мільйонів гривень у місцевих бюджетах – це податок на нерухомість від підприємств, фірм та установ.

Фізичні особи – власники «зайвих» квадратних метрів сплатили 4,8 мільйона гривень цього податку.

Віталій Чуй також зазначив, що така фінансова підтримка громади дозволить органам місцевого самоврядування вирішувати найактуальніші питання життєдіяльності. Подбати про фінансове забезпечення громад повинні їх керівники, котрі володіють повною інформацію щодо об’єктів нерухомості, які підлягають оподаткуванню. Також він звернувся до громадян бути уважними і відповідальними та, отримавши повідомлення на сплату податку, виконати свій конституційний обов’язок, тобто перерахувати вказану суму податку.

Водночас в ГУ ДПС у Рівненській області рекомендують: у разі якщо Ви власник нерухомого майна, яке повинно оподатковуватися, але не отримали повідомлення, – зверніться до Центру обслуговування платників при державній податковій інспекції з тим, щоб провести звірку. Завдяки звірці наявних в органах ДПС даних про власників нерухомості громадяни уникнуть зайвих нарахувань та формування податкового боргу. Нагадаємо, що для внесення змін до інформаційних ресурсів власники нерухомості при собі обов’язково повинні мати документ, що посвідчує особу та правовстановлюючі документи на майно.
 

Про зміну своїх особистих даних фізична особа має повідомити податкову
 

В ГУ ДПС у Рівненській області звертають увагу, що у разі якщо фізична особа – платник податків змінив особисті реєстраційні дані, а саме: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання (податкову адресу) тощо, то такий платник зобов’язаний повідомити контролюючі органи про зміну даних протягом місяця з дня виникнення таких змін шляхом подання до контролюючих органів Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (Форма № 5 ДР) або Заяви про внесення змін до окремого реєстру Державного реєстру фізичних осіб – платників податків щодо фізичних осіб, які обліковуються за серією та/або номером паспорта (Форма № 5 ДРП).

 

На сьогодні існує два шляхи внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків шляхом подання Заяви за формою № 5 ДР:
 

- особисто або через законного представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання. Фізичні особи, які тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, подають зазначені заяви особисто або через представника до будь-якого контролюючого органу;
 

- засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника» на офіційному вебпорталі ДПС, з використанням кваліфікованого електронного підпису (адреса: https://cabinet.tax.gov.ua)
 

Заява за формою № 5 ДРП подається особисто або через законного представника до контролюючого органу за своєю податковою адресою (місцем проживання), а у разі зміни місця проживання – до контролюючого органу за новим місцем проживання.

Зауважимо, що без оновлення своїх особистих даних фізична особа – платник податків надалі може зіштовхнутися з неузгодженістю при поданні звітності, позбавляє себе можливості вчасно отримувати нагадування від податкових органів щодо обов’язкових податків, зборів (інших платежів) або наявності податкового боргу, що призведе до подальшого нарахування штрафних санкцій.
 

Запитували-відповідаємо

 

Який нормативний документ визначає порядок при заповненні платіжних документів?

При заповненні платіжних документів платникам податків необхідно керуватись вимогами Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 № 666 (із внесеними змінами і доповненнями наказом МФУ від 31.12.2020 №847), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 серпня 2015 р. № 974/27419.

 

При заповненні платіжних документів особливу увагу зверніть на заповнення поля «Призначення платежу». Приклади вірного заповнення поля «Призначення платежу» наведені у вищезазначеному наказі.