Своїми враженнями про навчальний тижневий візит  до Свєнтокшиського воєводства Польщі поділилась начальник управління освіти,культури,туризму,молоді та спорту Демидівської селищної ради О.Грицюта.

   Поїздка була організована Програмою ULEAD з Європою / ULEAD with EuropeSolidarity Fund PL Kyiv та шведсько-українським проектом SALAR / SKL International / Support to Decentralization in Ukraine Project. Регіональна команда консультантів-тренерів працювала  під головуванням начальника управління освіти і науки РОДА Г. Таргонського.

  Рівненська делегація зустрілася із представниками управління міста Влощова, з керівництвом ґміни та відділом освіти. Обговорили політику комунікації з батьками, дітьми, вчителями під час оптимізації шкільної мережі. Відвідали комплекс шкіл #1 та ґмінну бібліотеку в м. Влощова.

  В ході роботи делегації появилось багато нових ідей, які можна реалізувати в Україні. На рівні закладу освіти, ОТГ спробувати «удосконалити» інструкцію ведення ділової документації.

   Українські освітяни також відвідали комплекс державних шкіл у с. Бачковіце, центр спеціальних шкіл у с. Неменіце, психолого-педагогічну консультацію (ППК) у Опатові та Замок Крижтопор.

   ППК − це наші інклюзивно-ресурсні центри, які у Польщі  функціонують з 1972 року. Складно описати все, але відзначу головне − учасниками поїздки набуто неоціненний досвід у спектрі освітньої реформи, який незабаром буде реалізований на практиці.

  Також учасники проекту ознайомилися із роботою непублічної початкової школи у с. Брус, загальна кількість учнів лише 46 осіб.  У непублічній початковій школі зарплата вчителів на 40% нижче ніж у інших школах. 1 кочегар, він же і робітник, і садівник… Приклад функціонування малокомплектної школи за рахунок громадської організації. Громадський центр спільних освітніх послуг − це ще один досвід надання сервісних послуг для освітніх закладів, на зразок господарських груп, лише на рівні громади. Надзвичайно багато корисної та практичної інформації.

Фото без описуФото без опису